Hopp til hovedinnhold

Aurskog-Høland bygdetun i 2019

5 953 besøkende​

86 besøksdager

0,9 årsverk

1 021 020 kr i driftsinntekter

Salg av varer og tjenester: 137 059 kr
Billettinntekter: 37 621 kr
Tilskudd og gaver: 845 940 kr

Høydepunkter

Vikingmarkedet i juni samlet rundt 100 vikinger fra store deler av Østlandet 21.-23. juni. De laget vikingleir, vikingmarked og arrangere aktiviteter for store og små. Bygdetunet solgte diverse grillmat. Rundt 400 inngangsbilletter ble solgt denne vellykkede helgen. Dette er resultatet av et godt samarbeid med Yddir Vikinglag.

Opplev S. Høland er et samarbeid mellom Hemnes Næringsforening, SHIUL og bygdetunet. Her kan alle lag og foreninger, bedrifter og publikum delta med stands for å vise hva som skjer i den søndre delen av kommunen. Lokale artister og museets egne formidlere bidro med underholdning fra scenen og teaterforestillinger med Falletstua som kulisse. Kafé Sandmo holdt åpent, og solgte kaker, kaffe og vaffel, samt viste folk telefonutstillingen. Rundt 1 500 mennesker var innom bygdetunet denne helgen. Et strålende vær og et godt planlagt arrangement bidro til stor suksess.

  • 1/1

Sangkvelden til Søndre Høland Blandede Kor midt i juli ble igjen vellykket. Ny publikumsrekord, med 194 betalende og strålende sol, bidro til god stemning i bjørkeskogen. Museet solgte kaffe og vaffel i pausen. Dette er fjerde gangen koret holder sommerkonsert på bygdetunet.

Stiprosjektet til hagegruppen ble gjennomført i 2019. De fikk 75 000 kr fra Sparebankstiftelsen til et prosjekt som skulle binde Sandmo sammen med bygdetunet. Landskapsarkitekt Helene H. Oppegaard tegnet forslaget og hagegruppen gjennomførte prosjektet.

Motorfesten i september samlet nok en gang rundt 400 bil- og motorinteresserte mennesker til sesongavslutning for de motorhistoriske foreningene.

Mer om Aurskog-Høland bygdetun

Museum24:Portal - 2024.04.15
Grunnstilsett-versjon: 1