Besøkssenter våtmark Nordre Øyeren i 2022

Salg av varer og tjenester: 2 152 000 kr
Prosjektinntekter: 1 668 000 kr

Obs! Tallene gjelder for både Besøkssenter våtmark og Fetsund lenser

Sammen med Fetsund lenser har besøkssenteret fått opp nye flotte informasjonsskilt ved parkeringsplassen, som også fungerer som et naturlig møtepunkt for våre besøkende.

Det ble avholdt en arrangementsdag med fokus på naturmangfold. Flere eksterne organisasjoner bidro med sin ekspertise på spesifikke organismegrupper mot publikum.

Avdelingen har deltatt på en felles våtmarksstand på Verdens Kuleste Dag sammen med våtmarkssenterne i Oslo og Tønsberg. Tema var trekkfugl og det var flere ulike aktiviteter som besøkende kunne prøve. Denne dagen arrangeres på Akershus festning og får flere tusen besøkende hvert år.

Ca. 17 millioner ble tildelt fra DNB Sparebankstiftelsen til formidling av våtmark. Dette er en prosjektsøknad som alle våtmarkssenterne i Norge har jobbet sammen om over en lengre periode.

Prosjektet vil gå over en treårs periode og målet er å løfte våtmark både regionalt og nasjonalt. Prosjektet har en rekke delmål, men hovedmålet er å øke kunnskapen og engasjementet rundt våtmark, slik at barn og unge rustes til å bli gode beslutningstakere for en bærekraftig bruk av våtmark i fremtiden.

Mer om Besøkssenter våtmark Nordre Øyeren

Museum24:Portal - 2024.10.08