Skedsmo bygdemuseum i 2019

Billettinntekter: 44 022 kr
Tilskudd og gaver: 809 000 kr

Høydepunkter

Vikingspelet  Før Slaget ble til som et samarbeid mellom Huseby gårds venner, Historielaget, Bygdetruppen Teater, Huseby familieteater og Yddir vikinglag. Samarbeidet har resultert i etablering av Husebyspelene, en forening hvor formålet er å skape historisk formidling på Huseby gård i form av spel og vandreteater.

Flere er aktive ved ulike arrangementer på museet grunnet samarbeidet om vikingspelet. Huseby familieteater, med mange unge, har bidratt ved bl.a. sesongåpning, planteloppemarkedet og ved Halloween-markeringen. I tillegg har Yddir vikinglag deltatt med vikingmarked, noe som ble en suksess og som de ønsker å gjenta.

Seks sommeransatte holdt kafeen og museet åpent i helgene i perioden juni til september. I tillegg har museet hatt en egen sommeransatt som har hatt ansvaret for å lage eventyropplegg for barnefamilier.

Barnas Dag er en suksess som gjentas årlig. Her deltar frivillige lag og foreninger sammen med museet, og fyller stedet til randen med aktiviteter.

Mer om Skedsmo bygdemuseum

Museum24:Portal - 2024.04.15