Digital vs Trykk.
Først må du forholde deg til om du skal produsere en trykksak - eller er det like bra med noe digitalt? Tenk ressurser, kostnader og miljø.
Logo
- Logoen har riktige farger/fargekoder mtp. printproduksjon (CMYK) eller digital bruk (RGB).
- Logoen er riktig plassert.
- Logoens proporsjoner er ivaretatt – den er ikke strukket i bredden/høyden.
- Beskyttet område rundt logoen er ivaretatt.
- Logoen er ikke mindre enn spesifisert minstemål.
Farger
- Bakgrunnsfarger og farge på tekst er brukt i henhold til retningslinjene.
- Riktig fargerprofil mtp. om du skal produsere en trykksak (CMYK) eller digitalt (RGB).
- Ingen effekter (forløpninger, skygger outline og lignende) er brukt.
Typografi
- Riktig font og skriftsnitt er brukt.
- Typografiens proporsjoner er ivaretatt – den er ikke strukket i bredden/høyden.
- Teksten står alltid venstrestilt og har god linjeavstand.
- Ingen effekter (forløpninger, skygge outline og lignende) er brukt.
Bilder
- Sjekk farger/skygger er korrekte.
- Riktig bilde er brukt.
- Bilder er valgt iht. bildestil
Mal og layout
- Maler som er tilgjengelige er benyttet.
- Layouten er basert på MiAs gridsystem og elementer nøyaktig plassert mtp. dette.
- Layouten har avstander som gir godt inntrykk av åpenhet og luftighet.