Bingsfos
Diesellokomotiv 14 Bingsfos- Levahn 1965/UHB-vst 1996 er et toakslet diesellokomotiv opprinnelig levert av Levahn i 1965 og ombygd i 1996.
Lokomotivet var opprinnelig anleggslokomotiv hos entreprenør Thor Furuholmen. Sammen med et tilsvarende lokomotiv, ble det overtatt av Urskog-Hølandsbanen. I 1996 ble Bingsfoss bygd opp med deler fra begge lokomotivene. Det nye lokomotivet fikk ny overbygning basert på gjenbruk fra en tidligere normalsporet skiftetraktor Skd 214.74.
Bingsfos brukes som skiftelokomotiv og for interne transporter, samt charterturer.
- Bygget av: Levahn 1965/ UHBs verksted 1996
- Vekt: 10 tonn
- Lengde: 5,0 m
- Bremse: Trykkluftbrems og skrubrekk
- Motor: Deutz v6
- Ytelse: 150 hk
- Maksfart: 40 km/t
Kvabben
Inspeksjonsvogn Cmb1- Kalmar Verkstad AB 1961 er en toakslet ti-seters inspeksjonsvogn bygget av Kalmar Verkstad AB (KVAB).
Vognen ble opprinnelig levert til Rjukanbanen. Urskog-Hølandsbanen kjøpte den i 1990 og den ble sporet om fra 1435 til 750 mm sporvidde på verkstedet der.
- Bygget av: Kalmar Verkstad AB i 1961
- Vekt: 2 tonn
- Antall sitteplasser: 8
- Lengde: 4 m
- Bremse: Trommelbrems og håndbrekk
- Ytelse: 80HK
- Motor: Volvo B18
- Maksfart: 35 km/t
Tinfos
Diesellokomotiv 12 Tinfos er et industrilokomotiv bygget av Deutz i 1951.
Lokomotivet ble opprinnelig levert til Tinfos Papirfabrik. Urskog-Hølandsbanen fikk lokomotivet overlevert på 70-tallet og det har siden den gang vært flittig i bruk som arbeidslokomotiv og skiftelokomotiv her på banen.
- Bygget av: Deutz 1951
- Vekt: 6 tonn
- Antall sitteplasser: 1
- Bremse: Håndbrekk
- Ytelse: 25 hk
- Motor: 2-sylindret dieselmotor.