Nettside
MiAs nettsider er visuelle og kommuniserer ett budskap om gangen.
Vi bruker gode bilder som tåler både desktop (PC) i liggende format og mobil i stående format. Og vi lager brukervennlig struktur og sider som lenker til relevante sider (unngå "samlesider" med mye forskjellig informasjon).
- 1/3
- 2/3
- 3/3
Profilbilde i sosiale medier
Alle MiAs profilbilder har samme oppsett med MiA-logo for å sikre rød tråd, men bakgrunnsmotivene varierer fra arena til arena for å vise bredden i våre tilbud.
Kontakt kommunikasjonsavdelingen hvis du har behov for nytt profilbilde.
- 1/12
- 2/12
- 3/12
- 4/12
- 5/12
- 6/12
- 7/12
- 8/12
- 9/12
- 10/12
- 11/12
- 12/12
På Instagram deler vi bilder og video av høy kvalitet, reposter innlegg fra andre, tagger relevante aktører i egne poster og svarer alltid på kommentarer og meldinger fra publikum.
Vi formidler direkte til publikum, engasjerer og prøver å skape dialog.
Format i feed
Vi poster bilder i 4:5, da fyller de mobilskjermen så mye som mulig. Hvis bildet fungerer bedre i 1:1 kan det også brukes. Videoer postes i 9:16 (som reels).
- 1/4
- 2/4
- 3/4
- 4/4
På Facebook deler vi alltid innhold med enten bilde(r) eller video. Vi poster arrangementer, deler poster fra andre, tagger relevante aktører i egne poster og svarer alltid på kommentarer og meldinger fra publikum.
Format i feed
Vi kan poste flere bilder om gangen. Enkeltvis anbefales det å postes i 4:5 eller 1:1 for å fylle skjermen. Videoer postes også i 4:5 og 9:16.
- 1/2
- 2/2
Facebookbanner
Banneret kan enten være et enkelt, dekorativt foto eller designet spesielt for en utstilling eller arrangement med tittel og logo (som er mobiltilpasset).
- 1/1
Stories (Instagram og FB)
Stories kan brukes til å fortelle lengre, visuelle historier med lite tekst.
Vi bruker det gjerne til litt lavterskel innhold, og viser arbeidet "bak kulissene", stemningsrapporter o.l.
Vi poster bilder og video i 9:16 (stående format) for å fylle hele skjermen.
- 1/6
- 2/6
- 3/6
- 4/6
- 5/6
- 6/6
I Adobe Express (tilgjengelig på desktop og som app) kan du lage stories i MiA-designet. Alle med Creative cloud-lisens har tilgang. Kontakt kommunikasjonsavdelingen for mer info.
Digitale annonser
I likhet med trykte annonser er våre digitale også visuelle og kortfattede. Vi annonserer både felleskampanjer og enkeltbudskap.
Oppsett
Vi følger samme prinsipp som ellers: museumsnavn eller arrangementstittel kan skrives stort eller lite i toppen etter ønske. Logo til MiA står nederst i hjørnet.
Digitale annonser vil i høy grad være tilpasset mediet de plasseres i.
Bestilling og produksjon
Kontakt kommunikasjonsavdelingen for produksjon.
- 1/4
- 2/4
- 3/4
- 4/4