Nettside
MiAs nettsider er visuelle og kommuniserer ett budskap om gangen.
Vi bruker gode bilder som tåler både desktop (PC) i liggende format og mobil i stående format. Og vi lager brukervennlig struktur og sider som lenker til relevante sider (unngå "samlesider" med mye forskjellig informasjon).
Profilbilde i sosiale medier
Alle MiAs profilbilder har samme oppsett med MiA-logo for å sikre rød tråd, men bakgrunnsmotivene varierer fra arena til arena for å vise bredden i våre tilbud.
Kontakt kommunikasjonsavdelingen hvis du har behov for nytt profilbilde.
På Instagram deler vi bilder og video av høy kvalitet, reposter innlegg fra andre, tagger relevante aktører i egne poster og svarer alltid på kommentarer og meldinger fra publikum.
Vi formidler direkte til publikum, engasjerer og prøver å skape dialog.
Format i feed
Vi poster bilder i 4:5, da fyller de mobilskjermen så mye som mulig. Hvis bildet fungerer bedre i 1:1 kan det også brukes. Videoer postes i 9:16 (som reels).
På Facebook deler vi alltid innhold med enten bilde(r) eller video. Vi poster arrangementer, deler poster fra andre, tagger relevante aktører i egne poster og svarer alltid på kommentarer og meldinger fra publikum.
Format i feed
Vi kan poste flere bilder om gangen. Enkeltvis anbefales det å postes i 4:5 eller 1:1 for å fylle skjermen. Videoer postes også i 4:5 og 9:16.
Facebookbanner
Banneret kan enten være et enkelt, dekorativt foto eller designet spesielt for en utstilling eller arrangement med tittel og logo (som er mobiltilpasset).
Stories (Instagram og FB)
Stories kan brukes til å fortelle lengre, visuelle historier med lite tekst.
Vi bruker det gjerne til litt lavterskel innhold, og viser arbeidet "bak kulissene", stemningsrapporter o.l.
Vi poster bilder og video i 9:16 (stående format) for å fylle hele skjermen.
I Adobe Express (tilgjengelig på desktop og som app) kan du lage stories i MiA-designet. Alle med Creative cloud-lisens har tilgang. Kontakt kommunikasjonsavdelingen for mer info.
Digitale annonser
I likhet med trykte annonser er våre digitale også visuelle og kortfattede. Vi annonserer både felleskampanjer og enkeltbudskap.
Oppsett
Vi følger samme prinsipp som ellers: museumsnavn eller arrangementstittel kan skrives stort eller lite i toppen etter ønske. Logo til MiA står nederst i hjørnet.
Digitale annonser vil i høy grad være tilpasset mediet de plasseres i.
Bestilling og produksjon
Kontakt kommunikasjonsavdelingen for produksjon.